Guide to Health
Cégünk Integrative tools to manage children’s anxiety (in school): guiding light to better mental health (Guide to health) címmel 250.000 euró összegű pályázatot nyert a Tempus Közalapítvány által kiírt Partnerségi együttműködések a köznevelési szektorban (KA220-SCH) című pályázaton.
A projekt 2024.01.01. – 2026.02.28. közt zajlik majd, 3 külföldi partner (Olaszország, Görögország, Portugália) bevonásával.
Célunk a tanárok és a segítő szakemberek fejlesztése annak érdekében, hogy gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a tizenéves korosztályt egyre jobban érintő mentális problémákra. A fő cél egy széles körben hozzáférhető eszköztár (e-könyv) létrehozása a tinédzserekkel foglalkozó szakemberek számára, amelyeknek köszönhetően a tizenévesek kiegyensúlyozottabbá, boldogabbá és motiváltabbá válnak. Ennek érdekében a következő tevékenységeket fogjuk partnereinkkel együtt elvégezni:
- a tinédzserek, tanárok és segítő szakemberek mentális egészségének fejlesztése:
- önértékelési kérdőív kidolgozása/lefolytatása (tinédzserek/tanárok számára);
- workshopok és képzések a tanárok számára;
- és egy e-könyv kidolgozása.
Projektünket akkor nevezhetjük sikeresnek, ha az általunk szervezett workshopok és a kidolgozott módszertani útmutatók együttesen segítenek megoldást találni a kamasz diákok számára az önértékelési kérdőívek által feltárt problémákra és mentális nehézségekre. A valódi eredményt az jelentené, ha a projekt termékei eljutnának az iskolákban dolgozó pedagógusokhoz és segítő szakemberekhez.
2023-2-HU01-KA220-SCH-000181724
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the Tempus Public Foundation. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.
Suprem
Az európai iskolák küzdenek a gyorsan változó társadalmi-gazdasági környezettel, a digitalizáció exponenciális növekedésével és ennek a tanulók életére gyakorolt hatásával. Ezen körülmények között kiemelik azokat a készségeket és kompetenciákat, amelyek képessé teszik a hallgatókat arra, hogy alkalmazkodjanak a társadalom és a munkaerőpiac igényeihez. A fiatal nemzedék gyorsan változó környezettel és kiszámíthatatlan kihívásokkal néz szembe, ugyanakkor közismert életválsághelyzetek is megjelennek a tizenévesekben. Minden nap választás elé néznek, és olyan döntéseket kell hozniuk, amelyek időnként óriási hatással vannak életükre. A pályafutás, a jövőbeli szakma vagy csak sport vagy szabadidős tevékenység megválasztásához háttérismeretekre és egyfajta strukturált gondolkodásra van szükség, amely sok készséget igényel, ezt mi életvezetési készségként határozzuk meg.
Cél
A kezdeményezésünk célja, hogy az iskolák, a tanárok és a szülők támogatásával segítse a diákokat a tanulók életvezetési készségeinek fejlesztésében az életük optimális eredményeinek elérése érdekében. Alapvető fontosságúnak tartjuk, hogy a karrier választásra, mint kritikus tényezőre összpontosítsunk, és felkészítsük a diákokat és a szülőket az élet nehéz szakaszára.
- Segíteni a tanároknak hagyományos tanítási módszereik átalakítását, kreatívabb és innovatívabb módszerek használatával (például projekt alapú, kérdés alapú, probléma alapú, munka alapú, tükrözött osztályterem alapú módszerek);
- A tanárok kompetenciái a Nyílt Oktatási Tartalmak (OER) lehetőségeinek kiaknázására a rövid felső szintű képzés gyors fejlesztése során;
- A kreativitás és a vállalkozói készség előmozdítása az oktatásban, valamint az oktatók folyamatos szakmai fejlődésének elősegítése;
- A tanárok hatékony együttműködési képességének erősítése az iskolán belül és kívül is;
- A hallgatók felelősségének fokozása saját tanulási teljesítményükért és tanulási folyamataikért;
- A 21. századi készségek és kulcskompetenciák fejlesztése a hallgatók körében;
- Hatékonyabb tevékenységek előmozdítása a diplomások karrierjének nyomon követése érdekében, szisztematikus és támogató „alumni” (=az intézmény már végzett hallgatóival történő kapcsolattartás) folyamatok kidolgozása révén.
A projektet az Európai Bizottság támogatja (2019-1-HU01-KA201-061091 számú szerződés). Ez a weboldal csak a szerző véleményét tükrözi, a Bizottság vagy a Magyar Nemzeti Iroda, mint szerződő szervezet nem tehető felelőssé bármely itt fellelhető információ felhasználásakor.
Letölthető anyagok
A kezdeményezésünk célja, hogy az iskolák, a tanárok és a szülők támogatásával segítse a diákokat a tanulók életvezetési készségeinek fejlesztésében az életük optimális eredményeinek elérése érdekében. Alapvető fontosságúnak tartjuk, hogy a karrier választásra, mint kritikus tényezőre összpontosítsunk, és felkészítsük a diákokat és a szülőket az élet nehéz szakaszára.
Oktatási Portfólió az alapvető életvezetési készség fejlesztéséről
10 modul, használatra kész letölthető és online elérhető tananyag tanári kézikönyvvel, tanulói feladatlapokkal, kiegészítő
anyagokkal, linkekkel.
1. projekt - Tanári kézikönyv:
1. projekt - Tanulói munkafüzet:
2. projekt - Tanári kézikönyv:
2. projekt - Tanulói munkafüzet
3. projekt - Tanári kézikönyv:
3. projekt - Tanulói munkafüzet
4. projekt - Tanári kézikönyv:
4. projekt - Tanulói munkafüzet
5. projekt - Tanári kézikönyv:
5. projekt - Tanulói munkafüzet
6. projekt - Tanári kézikönyv:
6. projekt - Tanulói munkafüzet
7. projekt - Tanári kézikönyv:
7. projekt - Tanulói munkafüzet
8. projekt - Tanári kézikönyv:
8. projekt - Tanulói munkafüzet
9. projekt - Tanári kézikönyv:
9. projekt - Tanulói munkafüzet
10. projekt - Tanári kézikönyv:
10. projekt - Tanulói munkafüzet
Tanár továbbképzés
16 órás – 4 modulból álló: online elérhető képzési program, kézikönyvekkel a résztvevőknek, és az online tanuláshoz
egyaránt.
Szülői útmutató
15 esettanulmány: a tanulók jellemző problémái, a helyzet elemzése, probléma megoldási alternatívák, lehetséges
következtetések, jó gyakorlatok – online elérhető gyűjtemény, letölthető anyagok.
Értékelő eszköz a személyes fejlődés igényeinek felmérésére
Online önértékelési eszközök a nyílt belépéshez; alkalmazható egyénekre (tanulók); gyors egyszerű visszacsatolás grafikus
elemekkel, amelyek kiemelik a válaszadó észlelt erősségeit és a javasolt fejlesztési területeket is javaslatokkal (megjelöli az
oktatási projekt portfólió releváns részeit és az útmutatót).
Tudástár
Itt találhatóak azok a nyilvánosságnak szánt anyagok, amelyek a Qualitas T&G Kft. közreműködésével készültek. A végleges publikációkat folyamatosan töltjük fel.