Guide to Health

Cégünk Integrative tools to manage children’s anxiety (in school): guiding light to better mental health (Guide to health) címmel 250.000 euró összegű pályázatot nyert a Tempus Közalapítvány által kiírt Partnerségi együttműködések a köznevelési szektorban (KA220-SCH) című pályázaton.
A projekt 2024.01.01. – 2026.02.28. közt zajlik majd, 3 külföldi partner (Olaszország, Görögország, Portugália) bevonásával.
Célunk a tanárok és a segítő szakemberek fejlesztése annak érdekében, hogy gyorsan és hatékonyan tudjanak reagálni a tizenéves korosztályt egyre jobban érintő mentális problémákra. A fő cél egy széles körben hozzáférhető eszköztár (e-könyv) létrehozása a tinédzserekkel foglalkozó szakemberek számára, amelyeknek köszönhetően a tizenévesek kiegyensúlyozottabbá, boldogabbá és motiváltabbá válnak. Ennek érdekében a következő tevékenységeket fogjuk partnereinkkel együtt elvégezni:

Projektünket akkor nevezhetjük sikeresnek, ha az általunk szervezett workshopok és a kidolgozott módszertani útmutatók együttesen segítenek megoldást találni a kamasz diákok számára az önértékelési kérdőívek által feltárt problémákra és mentális nehézségekre. A valódi eredményt az jelentené, ha a projekt termékei eljutnának az iskolákban dolgozó pedagógusokhoz és segítő szakemberekhez.

2023-2-HU01-KA220-SCH-000181724

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the Tempus Public Foundation. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.

Suprem

Az európai iskolák küzdenek a gyorsan változó társadalmi-gazdasági környezettel, a digitalizáció exponenciális növekedésével és ennek a tanulók életére gyakorolt hatásával. Ezen körülmények között kiemelik azokat a készségeket és kompetenciákat, amelyek képessé teszik a hallgatókat arra, hogy alkalmazkodjanak a társadalom és a munkaerőpiac igényeihez. A fiatal nemzedék gyorsan változó környezettel és kiszámíthatatlan kihívásokkal néz szembe, ugyanakkor közismert életválsághelyzetek is megjelennek a tizenévesekben. Minden nap választás elé néznek, és olyan döntéseket kell hozniuk, amelyek időnként óriási hatással vannak életükre. A pályafutás, a jövőbeli szakma vagy csak sport vagy szabadidős tevékenység megválasztásához háttérismeretekre és egyfajta strukturált gondolkodásra van szükség, amely sok készséget igényel, ezt mi életvezetési készségként határozzuk meg.

Cél

A kezdeményezésünk célja, hogy az iskolák, a tanárok és a szülők támogatásával segítse a diákokat a tanulók életvezetési készségeinek fejlesztésében az életük optimális eredményeinek elérése érdekében. Alapvető fontosságúnak tartjuk, hogy a karrier választásra, mint kritikus tényezőre összpontosítsunk, és felkészítsük a diákokat és a szülőket az élet nehéz szakaszára.

A projektet az Európai Bizottság támogatja (2019-1-HU01-KA201-061091 számú szerződés). Ez a weboldal csak a szerző véleményét tükrözi, a Bizottság vagy a Magyar Nemzeti Iroda, mint szerződő szervezet nem tehető felelőssé bármely itt fellelhető információ felhasználásakor.

Letölthető anyagok

A kezdeményezésünk célja, hogy az iskolák, a tanárok és a szülők támogatásával segítse a diákokat a tanulók életvezetési készségeinek fejlesztésében az életük optimális eredményeinek elérése érdekében. Alapvető fontosságúnak tartjuk, hogy a karrier választásra, mint kritikus tényezőre összpontosítsunk, és felkészítsük a diákokat és a szülőket az élet nehéz szakaszára.

Oktatási Portfólió az alapvető életvezetési készség fejlesztéséről

10 modul, használatra kész letölthető és online elérhető tananyag tanári kézikönyvvel, tanulói feladatlapokkal, kiegészítő
anyagokkal, linkekkel.

1. projekt - Tanári kézikönyv:

1. projekt - Tanulói munkafüzet:

2. projekt - Tanári kézikönyv:

2. projekt - Tanulói munkafüzet

3. projekt - Tanári kézikönyv:

3. projekt - Tanulói munkafüzet

6. projekt - Tanári kézikönyv:

6. projekt - Tanulói munkafüzet

8. projekt - Tanári kézikönyv:

8. projekt - Tanulói munkafüzet

9. projekt - Tanári kézikönyv:

9. projekt - Tanulói munkafüzet

Szülői útmutató

15 esettanulmány: a tanulók jellemző problémái, a helyzet elemzése, probléma megoldási alternatívák, lehetséges
következtetések, jó gyakorlatok – online elérhető gyűjtemény, letölthető anyagok.

Értékelő eszköz a személyes fejlődés igényeinek felmérésére

Online önértékelési eszközök a nyílt belépéshez; alkalmazható egyénekre (tanulók); gyors egyszerű visszacsatolás grafikus
elemekkel, amelyek kiemelik a válaszadó észlelt erősségeit és a javasolt fejlesztési területeket is javaslatokkal (megjelöli az
oktatási projekt portfólió releváns részeit és az útmutatót).

Tudástár

Itt találhatóak azok a nyilvánosságnak szánt anyagok, amelyek a Qualitas T&G Kft. közreműködésével készültek. A végleges publikációkat folyamatosan töltjük fel.

RaDAr – Iránytű a sikerhez

Az NSZFI gondozásában megjelent tanulmánykötet a Radar kompetenciamérő modell oktatásban és szakképzésben történő felhasználásáról.

RaDAr – Iránytű a sikerhez

2009

Az NSZFI gondozásában megjelent tanulmánykötet a Radar kompetenciamérő modell oktatásban és szakképzésben történő felhasználásáról.

Mentor(h)áló összefoglaló tanulmány

Összefoglaló tanulmány, amely a projekt folyamán készített kompetenciaprofilokat tartalmazza.

Mentor(h)áló összefoglaló tanulmány

2011

A „Mentor(h)áló – Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása” és „A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése a Pécsi Tudományegyetem és a Kaposvári Egyetem részvételével” projektek záró tanulmánya.
Összefoglaló tanulmány, amely a projekt folyamán készített kompetenciaprofilokat tartalmazza.

Kompetenciaprofilok és felhasználási segédanyag az SZTE kidolgozás alatt álló képzéseihez

Összefoglaló tanulmány a „Kimenet orientált képzésfejlesztés a Dél-alföldi Régió szolgáltató egyetemén” című projekthez, amely a projekt folyamán készített kompetenciaprofilokat és a hozzájuk tartozó fejlesztési és módszertani háttéranyagot tartalmazza.

Kompetenciaprofilok és felhasználási segédanyag az SZTE kidolgozás alatt álló képzéseihez

2012

Összefoglaló tanulmány a „Kimenet orientált képzésfejlesztés a Dél-alföldi Régió szolgáltató egyetemén” című projekthez, amely a projekt folyamán készített kompetenciaprofilokat és a hozzájuk tartozó fejlesztési és módszertani háttéranyagot tartalmazza.

IMPROVING SCHOOL LEADERSHIP IN CENTRAL EUROPE

Angol nyelvű zárókötet a projektben közreműködő öt közép-európai ország vezetői profilját, az iskolai autonómia és a vezetői kompetencialevárások kapcsolatát mutatja be, és számos esettanulmányt tartalmaz a vezetői kompetenciák illusztrálására.

IMPROVING SCHOOL LEADERSHIP IN CENTRAL EUROPE

2010

Final report of the project: School Leadership for Effective Learning involving the countries of Austria, the Czech Republic, Hungary, Slovakia and Slovenia.
Angol nyelvű zárókötet a projektben közreműködő öt közép-európai ország vezetői profilját, az iskolai autonómia és a vezetői kompetencialevárások kapcsolatát mutatja be, és számos esettanulmányt tartalmaz a vezetői kompetenciák illusztrálására.

THE ART AND SCIENCE OF LEADING A SCHOOL

Az angol nyelvű zárókötet bemutatja a nemzetközi iskolavezetői kompetenciastruktúra (Central5) fejlesztésének módszerét, a részletes kompetenciaelvárásokat és ezek alkalmazásának első tapasztalatait a projektben közreműködő országokban.

THE ART AND SCIENCE OF LEADING A SCHOOL

2013

Central5: A Central European view on competencies for school leaders. Final report of the project: International Co-operation for School Leadership Involving Austria, the Czech Republic, Hungary, Slovakia, Slovenia, Sweden.
Az angol nyelvű zárókötet bemutatja a nemzetközi iskolavezetői kompetenciastruktúra (Central5) fejlesztésének módszerét, a részletes kompetenciaelvárásokat és ezek alkalmazásának első tapasztalatait a projektben közreműködő országokban.